Boka
This is a block of text. Double-click this text to edit it.

PRP

Förbättra hudens utseende och behandla estetiska problem

PRP (platelet-rich plasma) även kallad ”vampyrbehandling” är främst för att förbättra hudens utseende och behandla olika estetiska problem. Det minskar linjer i ansiktet genom att förbättra hudens struktur och fasthet, minskar synliga porer, reducerar akne ärr och nästan helt avlägsna pigmentfläckar. PRP kan också användas för att stimulera hårväxt och förbättrar hårets hälsa. Processen innebär att man tar en liten mängd blod och centrifugerar det för att separera plasma med hög koncentration av blodplättar som sedan injiceras på behandlingsområdet. Sedan olika rutor för dessa områden

Hud

PRP innehåller tillväxtfaktorer och andra proteiner som kan främja kollagenproduktionen. Detta kan leda till förbättring av hudens elasticitet, struktur och ton. Genom att stimulera kollagenproduktionen kan PRP hjälpa till att reducera synligheten av fina linjer och rynkor, vilket ger en föryngrande effekt.

Hår

PRP har visat sig kunna stimulera hårfolliklarna, vilket kan leda till ökad hårväxt och tjocklek. Genom att främja produktionen av kollagen och andra tillväxtfaktorer kan PRP förbättra strukturen och hälsan hos befintligt hår och även öka hårets tjocklek.
Din destination för avancerad hudvård

Boka en kostnadsfri konsultation

Vanliga frågor och svar om PRP

Processen innebär att man tar en liten mängd blod från armvecket och centrifugerar det i en speciell apparat för att separera plasma detta har en hög koncentration av blodplättar. Sedan injiceras plasman på behandlingsområdet med en fin nål och med flera instickställen.
PRP kan främja hårsäcksaktivering och förbättra hårstråna. PRP kan användas för att förbättra hudens struktur, elasticitet och genom detta minska fina linjer. PRP-behandlingar har även visat sig vara effektiva för att minska ärr och förbättra hudens textur, inklusive akneärr.
Hår och hud: Vi brukar rekommendera en kur på 3-4 behandlingar, med en månads mellanrum. Efter detta rekommenderar vi underhållsbehandling mellan 6-12 ,månader för att bevara resultatet.
Undvika blodförtunnande läkemedel eller kosttillskott. Inte ha pågående infektion.
Du skall vara 18 år. Det finns vissa tillstånd som gör att behandlingen inte är lämplig. Aktiv infektion eller hudsjukdom på behandlande områden. Personer med blodsjukdomar, låga blodplättar eller andra blodkoagulationsproblem. Gravid eller ammande.
Gravida eller ammande. Inte heller under en pågående infektion eller vid vissa sjukdomstillstånd eller allergier.
Undvika sol första dagarna. Undvika makeup första dagen. Använd ren handduk samt rent örngott. Undvik intensiv träning.
Långsiktiga resultat efter en behandling kan ta flera månader att uppnå eftersom behandlingen stimulerar cellförnyelse och produktion av kollagen. De flesta patienter ser märkbara resultat inom 3-6 månader efter behandlingen. Resultaten kan sedan variera från person till person, men de flesta patienter kan förvänta sig att se en märkbar förbättring i hudens hälsa och utseende i upp till 18 månader efter behandlingen
Man kan få mindre blåmärken, smärta eller svullnad i behandlingsområdet. Det finns även en liten infektionsrisk vid instickstället.

Dags att unna dig en behandling

Vi grundades med passionen att erbjuda kvalitativa skönhetsbehandlingar som inte bara förbättrar din hudhälsa utan också ger dig en upplyftande och avslappnande upplevelse. Med ett dedikerat team av sjuksköterskor och hudterapeut strävar vi efter att leverera de bästa möjliga resultaten för våra kunder.
Boka direkt
Logo certifierad för estetisk injicering

Nyhetsbrev

Subscription Form